Saturday, July 7, 2007

يــــــــوم جــــــامد


يوم الخميس 5/7/2007 كان يوم من اسعد ايام حياتي بجد ، كان ميعاد حفلة النجم علي الالفي بجد كان يوم مشكلة وحصلت فيه حاجات تحفة اتقابلنا عند دار القضاء العالي انا - انجي سمراء النيل ولسانها اللى بينقط شتايم قصدي سكر - اودي عادي بئه ودمه اللى زي العسل - احمد فؤاد مع نفسه مش مع حد تاني - سلمى ده مش مدونة ده جاسوسة على رأي انجي - حازم بين الامل واليأس مش عارف يطلع ما بينهم - عمرو اريدك انثى ( فيها كسرة يا جماعة عشان مش يحصل سوء تفاهم ) وقسمنا نفسنا فريقين عشان نركب المهم ركبنا ووصلنا ساقية الصاوي مكان الحفلة بس بعد ايه، بعد ما اطردنا من التاكسي عشان الطريق كان واقف وبعد ما عربية الناموس رشيتنا ( خلوا بالكم عشان المدونة مرشوشه ) والشباب سابتنا واقفين ندور على تاكسي ومشيوا وكان جزائهم في الاخر انهم كانوا ماشين بالتاكسي ورا عربية رش الناموس لحد ما كانوا هيموتوا مخنوقين ( وده جزاء اللى يعمل حركات الندالة طبعاً) كان شكلنا تحفه وكل ده من لسان انجي خلوا بالكم يا جماعة منها ما بتصدق تمسك حد وتنشر غسيله ( بهزر طبعا انجي ده زي العسل والله ) دخلنا الساقية وقطعنا التذاكر وقبلت احلى وارق مدونين
رودي ساعة غروب وطولها الفظيع - اشرف اخف دم وقفشاته -مريم وشوشني وهدوئها الجامد - مروة وينكي وزغروتتها الجامدة - احمد عيسى ولحظاته - طارق محمود شئ جميل وهو كده بردوا - نهي محمود كراكيب وطيبتها الجامدة - طارق واحد من الناس مش بيكلم حد على فكرة ( يارب مش اكون نسيت حد ) بجد الناس ده تحفة وزي العسل والله حسيت اني لقيت نفسي معاهم المهم دخلنا الحفلة وابتدت خفة دم اشرف تطلع ، وتصفقنا ابتدا يعلى ، وزغروتة وينكي بترن في القاعة ، والفضايح ابتدت تظهر من صرخة انجي لكهربة وينكي وفرحتنا بعلي الالفي ابتدت تظهر علينا ، بجد الحفلة كانت تحفة وعلى صوته حلو اوي والاغاني كلمتها روعه وطبعاً اشرف اخف دم مسبش اغنيه الا لما اتكلم عليها واكتر اغنية عجبته الشيكولاته واكيد ده راجع للبنت اللى بتغنيها كان معجب بيها جداً( معلش بئه يا اشرف فضحتك ) الظاهر ان انجي بهتت عليا ، خلص اول جزء من الحفلة وقابلنا علي الالفي بجد انسان في منتهى الروعه والاخلاق وبجد الفرحة كانت هتنط من عينه واحنا حواليه
ابتدا الجزء التاني من الحفلة ومازال اشرف بخفة دمه الفظيعة مش سايب حد في حاله لدرجة انه خلانا هنفطس من كتر الضحك كله كوم والاوضة اللى جوه كوم تاني ( اكيد الجماعة اللى معانا هتفهم ) سكوت يا جماعة علي هيغني احلى اغنية ( اغنية قطرين) بجد الاغنية ده تحفة خلصت الحفة على خير وكلنا كنا مبسوطين على الاخر لدرجة ان الوقت سرقنا وكل واحد روح بيته بعد الساعة واحدة بالليل
انا بجد بقول لكل اللى انا قابلتهم انا مبسوطة بمعرفتكم اوي ويارب نفضل اصدقاء دايماً متجمعين في سعادة وحب على طول


وانا من موقعي هذا بقول لـ علي الالفي انت مطرب روعه وربنا ينجحك دايماً ونشوفك في احسن حال وانا مبسوطة اوي اني اتعرفت على شخصية زيك - وياريت مش تزعل ان اصحابك بتوع بورسعيد مجوش بس احنا كلنا كنا جنبك وهنفضل جنبك على طول

وبشكركم يا جماعة على اليوم ده اوي وبتمنى اننا نتجمع يوم تاني انشالله
وسمعيني احلى زغروته يا وينكي

ملحوظة / ياريت محدش يقولي اكتب تاني عن اي لقاء لاني بجد مش عرفت اوصف جمال اليوم ده والاحداث الحلوة اللى حصلت فيه انا كتبت اللي ربنا قدرني عليه وسمحوني يا جماعة لو كنت نسيت اكتب اي حاجة حصلت تاني مع اني فاكرة اليوم ده بحذفيرة

18 comments:

zordeak said...

أخيراااااا لقيتك

ازيك يا بت يا منى واحشاااااااانى مووووووووت

انا لسه مكتبتش عن اليوم الجامد ده بس هكتب عنه أكيد ان شاء الله

اليوم كان تحفة بجد واحلى حاجة فيه لمتنا مع بعض
اتعودت عليكو اوى مع انى اول مرة أشوفكو كلكو

صوت على كان تحفة

هزارنا مع بعض كان جميل

تحسى اننا عارفين بعض من زمان

مقلتيش ليه على الكانز اللى جبتهولك انتى وانجى ولفينا ومشينا كتيير علشان نجيبه ولا بتشربى وتنسى

:p

اموووت واعرف الاوضة اللى ورا المسرح دى كان فيها ايييييييييه

;)

ولا الشيكولاتة

يا عيينى عالشيكولاتة

:D

انا مبسوط اوى انى لقيت البلوج بتاعك ومبسوط اكتر اننا بقينا اصحاب

ايميلى هتلاقيه فى البروفايل بتاعى ابقى ضيفينى بقى

سلامات

أحمد فؤاد

ody911 said...

هههههههههه

قفشتك يا أحمد


خت دش ياد

الجاز إيه أخبارو معاك ؟؟

ههههههههه





وحشتونى والله

كان نفسى أكمل الحفلة

بس أبو وردة بقة


أعزرونى يا جماعة


منى بقة جزاتنا إننا سبناكوا تركبو الاول

مين إللى باع مين ؟؟؟

أنا راضى زمتك

مش غنتو مشيتو وسبتونا

حظنا بقة ركبنا تاكسى وصلنا ومنزلناش

(( شخصية أحنا ))

أموشن مطلع لسانو

عادى بقة
أودى

علي الالفي said...

يوووووووووووووووووووووووه
و الله بجد كان نفسي اكون معاكم
بس للاسف كنت فوق و في دنيا تانية
بس الحمد لله انكم كلكم اتبسططوا
و عقبال ما نتقابل في فرحة كل واحد فيييييييييكم

zordeak said...
This comment has been removed by the author.
Ahmed EIssa said...

سلام عليكم يامني
سلاااااااام عليكم ايه الصدي اللي بيرج المدونة ده سامعاني ولا مفيش حد هناااااااا؟
فعلا زي ماحمد قال احلي حاجة اننا كلنا اتعودنا علي بعض برغم انها كانت اول يوم نشوف بعض فيه
لا دانتو جريتو كمان وانا قضيت الليلة مع اشرف توفيق
بس الجو كله كان تحفة بجد
وياريت نتجمع تاني ان شاء الله انا خلاص ندهتني النداهه اجيلكو في اي وقت
والمرة دي مش حتوه بقي زي المرة اللي فاتت
ربنا يسهل واكتب عن اليوم الجامد ده
سلام يامني

rokaaa said...

مساء الخييييييييييييييير
والله انا مبسوط بجد لان انا شفتكم كلكم اليوم ده
وفرحان بجد ان انا اتعرفت عليكم
بوست جميل يا بحاول
ههههههههه
الف مبروك لينا كلناعلى نجاح على
ويا رب نتجمع تانى فى يوم احلى من ده
روكى

بحاول اكون said...

ازيك يا دوك اخبارك ايه منورني والله ، انا مبسوطة اوي انك لقيت المدونة وسبتلي تعليق
انت كمان وحشتني اوي وانشالله نتجمع في اقرب وقت لانكم بجد وحشتوني اوي
ومعلش بئه اني مش كتبت على الكانز بس انا مش بنسه مش تخاف يعني انا فكرة كل حاجة
على فكره الاوضة اللى ورا المسرح ديه اللى بيدخل فيها مش بيرجع تاني
وسلملي على الشكولاته
انا ضفتك عندي يا قمر ويارب اشوفك قريب على النت
سلام منى
------------------------
منور يا اودي
انا زعلت اوي انك مش كملت معانا الحفلة ولا انت ولا حازم كل ده عشان ابو وردة ياريت المره اللى جايه تكون عامل حسابك انك هتتأخر احنا مش هنتنازل انك تمشي بدري تاني
انتوا شخصية اهو ربنا بعتلكم عربية الجاز عشان تبطلوا ندالة
انا مبسوطة بجد اني اتعرفت عليك وعلى كل المدونين
سلام منى

بحاول اكون said...

علي الالفي
المدونة حصلها الشرف لما زورتها يا علي
بجد الحفلة كانت تحفة وانت كنت رائع ربنا يوفقك وينجح كل حفلاتك وعقبال ما نشوف شريطك في السوق انشالله
وانشالله قريب نتقابل ونقعد مع بعض
تحياتي ليك يا جميل
منى
----------------------------
احمد عيسى
منور يا باشا انا هنا سمعاك اهو بجد انا حصلي شرف كبير اني اتعرفت عليك ومبسوطة اكتر انش شوفتك وشوفت كل المدونين اللى بحبهم
انت عارف احنا جرينا عشان الوقت اتأخر اوي احنا كان نفسنا نقعد اكتر من كده بس هتقول ايه حكم القوي
انشالله هنشوفك قريب
تحياتي ليك يا احمد
منى

بحاول اكون said...

روكا
مساء النور يا روكا منور المدونة والله انا كمان مبسوطة اني اتعرفت عليكم اوي بجد كلكم شخصيات جميلة جداً وبجد مبسوطة اني شفتك انت ونهى وانشالله اشوفكم تاني في اقرب وقت
وياريت تسلملي على نهى كتير
سلام
منى

ساعه الغروب said...

منى بجد شكرا ليكى اوى اوى اوى
اصلى لما جيت اكتب عن اليوم دا مش عرفت يمكن من كتر ما كنت مبسوطه اوى اوى فمش عرفت اعبر

المهم انى كتبت بس نبذه عن كل حد جديد قابلته اليوم دا


بجد كنت مبسوطه اوى

اوى اوى

وكمان كنت فرحانه اوى عشان الفرحه اللى كنت شايفاها فى عين على

ربنا يوفقه ويوفقنا جميعا باذن الله
و يكتب لنا جميعا كل خير



شكرا ليكى بجد

على فكره ملحوظه صغننه
انتى اللى قصنونه باه هو كدا فضايح بفضايح باه

هههههههههههههههههههه


سلام وميرسى ليكى يا قمر

truelove said...

اول زيارة ليكي بس دمك خفيف جدا ربنا يكرمكم يارب وللامام

Anonymous said...

اللحظات الحلوه صعب انك تكتبى عنها
انتى تحسيها بس ومستحيل تنسيها
انتى كمان كنتى زى العسل وشغبك وانتى وسمرا كان زى العسل
على فكره انا عامله تجمع بلوجرى جامد جدا بمناسبة نجاحى وتخرجى على خير
التفاصيل على مدونتى الصغنونه..اللى من غير فذلكه

tamer afify said...

جميل جدا ان يكون فيه لقاءات زي كده بين ناس زي كده في زمن عامل كده
ربنا يكرمكو

ody911 said...

إتصلى يا ندلة

وعرفك فى إيه ؟


وعادى برضوا
أودى

hoda omran said...

الله
عيشتينى الجو الجميل
انشاء الله المرة الجاية ابقى معاكوا
:)

Anonymous said...

حفلة ايامنا الحلوه يوم الجمعه27 يوليو الساعه8:30 بساقية الصاوى..قاعة الحكمه
اكبر تجمع بلوجرى اوعوا يفتكوا
Blogger Radio Station

smraa alnil said...

انتي ا حاجة
ما خلاص اليوم عدي وخلص

جيبي الجديد بقي

moony said...

اعااااااااااا..طب واللى برة القاهرة يعمل ايه؟اعااااا
طب ليه بس الغيظ ده؟؟عشان يعنى مش هعرف احضر المناسبات اللى زى دى؟؟
ربنا يسامحكم بقى ..ويسعدكم كلكم
ويعطى لكل مدون اللى هو عايزة وللمسلمين جميعا..
تحياتى...