Monday, May 28, 2007

نفسي يكون ليا اصدقاء


نفسي يكون ليا اصدقاء اوقات كتير بحس ان نفسي اكلم حد يفهمني وافهمه حد لما اتكلم معاه مايسخرش من كلامي او يتريق عليه مهما كان الكلام سواء جد او هزار انا والحمدلله ناس كتير بتحبني وبيقولوا عليا ان دمي خفيف ومحبوبة من كل اللى حواليا بس انا بجد مش عارفة انا لحد دلوقتي مش ليا اصدقاء ليه انا عارفة ناس كتير بحبهم وبيحبوني واصحابي بردوا بس انا نفسي في صديقة تكون معايا على طول احس زي ما تقولوا كده انها توءم روحي نكون مع بعض على طول احس انها كل حاجة في حياتي تشاركني حزني وفرحي واستشارها وتستشارني في كل حاجة بس انا مش لاقياها لحد دوقتي مش عارفة بئه العيب مني ولا مين مين بالظبط ؟ سوء اختيار ولا قلت معرفة بالناس انا منكرش ان ليا وحدة قارتي هي صاحبتي وحبيبتي واكتر من اختي كمان انا بحبها اوي وهي كمان بتحبني بس هي ليها حياتها الخاصة وانا مقدرش اجبرها انها تكون معايا على طول لان هي ليها اصحاب مقربين ليها اكتر مني انا كمان نفسي يكون ليا ولو صديقة واحدة تكون مقربه ليا تعاملني زي ما بعاملها صداقة من غير مصلحة يعني بس انا بحس انو مستحيل تلاقي صداقة من غير مصلحة في زمانا الاسود ده

تعرفوا انا بيجيلي اكتئاب كتير اوي عشان مش بلاقي حد اكلمه ولما بكون زعلانة او مضايقة مش بلاقي حد يسمعني غير قاربتي اللى حكتلكم عليها بس اوقات بتكون هي مشغولة او مش موجودة عشان افضفض معاها في الاوقات ده بيصعب عليا نفسي اوي ان بكون وحيدة وبصراحة انا عشان السبب ده انا عملت المدونة ده عشان القي حد يسمعني ولو عندي مشكله الاقي كذا شخص يحلهالي انا اولا مش ليا في الكتابة ولا عمري فكرت انى اكتب او ادون اي حاجة خالص بس لما فكرت قولت انا هكتب الكلام اللى بحسه من غير تزويق عشان الناس تحس انو طالع من القلب بجد انا اسفة اوي اني طولت عليكم وفي نفس الوقت اكتبت اول بوست ليا حزين اوي كده بس انا بتمنى ان الاقي حد يكون نعمة الصديق ياريت تدعولي ان الاقيه

3 comments:

Bossy said...

السلام عليكم

اول صديقه ليكي ولا ايه هترجعي في كلامك
وانا بقرا كلامك كاني انا اللي كتباه
اصعب حاجه في الدنيا اما تكوني عايشه وسط ناس كتيره وحاسه انك لوحدك
واما تكلمي حد عن اللي جواكي وميفهمكيش وميقدرش كلامك
كلامك حسيته اووي
وان شاء الله نكون اصدقاء ولا ايه
مدونتك جميه وبدايه موفقه ان شاء الله

بحاول اكون said...

ميرسي اوي يا بوسي وانا يشرفني اننا نكون اصدقاء ربنا يوفقك انتي كمان

one true thing said...

بجد مدونتك توحفه اووووووووووي
وتحسي ان وراءها بنت جااامده جدا وحاسسه اوووووووووووي
المهم انا لما كنت في ثانويه عامه كان امنيتي في الحياه اني يكون ليا انتيم واحده اروح واجي معها وكده وتليفونات ونتخانق
وكنت بعيط وادعي ربنااني يكونلي واحده بس
والمجموع دخلني كليه فقولت خلاص انا معدش في امل يكون ليا اصحاب لاني حتى اصحابي العاديين دخلوا قسم غيري
وكنت بقعد في المدرج اول اسبوعين عامله زي الطفل اليتيم ليله العيد بس مايئستش واقعدت ادعي ربنا وماقولكيش تالت اسبوع في الدراسه ربنا رزقني ببنت فظيعه جميله في كل شي وبعدها اتعرفت ع واحده صاحبتها وبعدين بقنا بعدها احنا التلات كاننا روح واحده في اجسام كتير بنفهم بعض من النظره حبت نفسي لما عرفتهم مابيعديش على حد فينا يوم من غير التاني ما بيكلمه عرفتني على عائلتهم لو قلتلك ان كاننا عارفين بعض بقالنا سنين مش هتقصدي والحمد الله بقالنا 3سنين مع بعض محدش نام في يوم زعلان من التاني ولا عمر حد قدر يزعق حد في وش التاني اعمال خير وشدوني ليها حفظ قران وبدانا بجد افضل نعمه عندي في الحياه
ماتزعليش ربنا هيرزق والله باصحاب وفوق ماتتوقعي كمان ادعيله وبجد هتلاقي ربنا احسن صاحب ممكن يكون ليكي في الحياه قوليله
ياصاحبي عند شدتي
يامؤنسي في وحدتي
وهتلاقيه جنبك وبيطبطب عليك وبعدين مااحنا كلنا اصحابك